londen tour

25 mei 2023 - Greenwich, Verenigd Koninkrijk

dag allemaal! het is nu 10 uur in de avond, 11 uur nederlandse tijd, en we zitten weer in de bus. op weg naar huis. Vandaag was het zo gezellig geweest. Het was zo leuk (en druk) dat we niet de tijd hadden om deze reisplanner bij te houden. dus daarom doen we dat nu even snel. 's ochtends kwamen we aan met de bus en zijn we met de metro naar de london eye gegaan. het was een hele leuke ervaring om met de metro te gaan en het is de hele dag gelukt om zonder problemen daarmee te reizen. na de london eye liepen we langs de big ben naar Buckingham palace om daar de underground te pakken naar Harrods warenhuis om daar al de beveiligers en medewerkers te terroriseren. helemaal niks gekocht natuurlijk, afgezien van klein beetje eten, want alles was best wel beetje duur. na harrods zijn we naar de tower bridge gegaan en hebben we heeel veel souvenirs ingeslagen. toen we daar lekker hadden gerust gingen we naar de horse guards, waar alles een beetje in de soep liep. u heeft vast al wel wat gehoord, maar alles liep goed af. bij de horse guards viel er een horse guard van zijn paard af en was er een beetje opschudding. dus toen hebben we maar de halve horse guards changing gezien. daarna liepen we door en 20 meter verderop stond een electrische step. toen dacht luca met zijn domme hoofd dat hij wel even op dat ding kon gaan rijden. dus dat ding ging lekker rijden en hendrik ging achterop (wat dus verboden was) toen hoorden we achter ons sirenes en hendrik dacht dat dat voor hem bedoelt was omdat hij achterop de step zat. hij rende daarvan af en toen racede de politie daadwerkelijk op hem en luca af. maar hij racede door en 50 meter verderop stopte hij. de politie rende naar een auto toe. wij liepen daar naartoe (want daar moesten we langs) en ondertussen kwamen er nog steeds meer politieautos, busjes, motoren erop af. vervolgens zetten gewapende agenten de plaats af en zeiden dat we terug moesten lopen. wij vroegen wat er aan de hand was en een agent zei: 'bomb threat'. vervolgens zetten wij het op een lopen naar de andere kant en kwamen tot de conclusie dat Westminster abbey helemaal niks meer werd. heel het verkeer werd stil gezet en er kwamen nog steeds meer politie. dus planden we om naar picadilly circus te gaan. alleen we hadden 1 probleem: luca had nog een step en die moesten we wegzetten op een bepaalde plaats. en laat hij nou net het pech hebben dat de 1e 16 plaatsen waar hij die neer kon zetten niet mocht neerzetten. dus heel de klas wachtte heel lang op luca, maar we zijn uiteindelijk toch gegaan met de metro. in Piccadilly Circus gingen we lekker winkelen en heel veel geld uitgeven aan eten. het was geweldig geweest. om 9 uur gingen we weer terug naar de bus.